“En cuestiones de cultura y de saber, sólo se pierde lo que se guarda; sólo se gana lo que se da”

“Curiositat”

Així definiria en una sola paraula el que m’han transmès les dues primeres hores que he passat amb el nostre nou professor de “Educació Social: Reptes i Interrogants de futur”. Perquè curiositat? Perquè crec que aquesta assignatura em farà veure diferents punts de vista, diferents situacions, i diferents “interrogants” que em faran plantejar-me moltes coses. I no sóc una persona conformista. Sempre m’ha agradat donar-li la volta a un objecte per a veure-ho des de diferents angles. Així funciona el meu cap, evitant quedar-me amb una sola visió d’un mateix assumpte. I pot ser que això de vegades em provoqui “mals de cap”, però em val la pena. I crec que aquesta assignatura proporciona alguna cosa més que conformar-se amb la realitat actual. I per aquest motiu tinc curiositat.

“Mirada”

I si hagués de triar una altra segona paraula per definir aquesta primera sessió, seria la paraula mirada. Perquè mirada? Perquè a més de crear-me una curiositat interna com ja he dit abans, les mirades em van transmetre molt. I això va ser a causa d’una dinàmica de presentació que consistia a anar caminant meus companys i jo, i al senyal del professor, amb el primer company que ens trobéssim mirar-nos als ulls. A la mirada d’algú pots trobar moltes sensacions i fins i tot informació personal, de vegades tenim millor diàlegs amb les mirades que amb les paraules. Després de les mirades continuem la dinàmica amb abraçades. Va ser una trobada d’agrair ja que va ser més fàcil relacionar-nos entre nosaltres, perquè un grup tan gran de unes vuitanta persones aproximadament, en una setmana és difícil conèixer-nos tots, i gràcies a aquest moment ens apropem una mica més.

“Es guanya el que es dóna”

Per acabar, vull donar importància al títol d’aquesta entrada. És una frase d’Antonio Machado, de la qual vam parlar en aquesta mateixa primera sessió, i que fa entendre una mica més perquè aquesta assignatura em causa curiositat, molta curiositat.

Responder

